8 általános egészségtelen módja a fogyásnak. 53 Fogyókúra ideas in | fogyókúra, egészség, fogyókúrás italok


Ám fontos, hogy az igazságot elválasszuk a trendtől, mielőtt tudattalanul vagy tudatosan az étrendünkbe építenénk azt. Itt az ideje, hogy leromboljuk a 8 legismertebb táplálkozási mítoszt.

Diétás receptek egész napra - Hogyan lehet fogyni hasból?

Egyesek viszont azért tesznek így, mert úgy gondolják, hogy mindenképpen egy tökéletes étrend, ami minden egészségügyi problémát megold. De valóban így van? A növényi étrend rendkívül sok egészségügyi előnnyel járde nem csodamódszer, és laikusként rosszul is lehet csinálni.

gyorsan égesse el a testzsírt 2 hét alatt nehéz elveszíteni a láb zsírját

Habár minden tápanyag pótolható valamilyen formában, egy kezdő vegán talán bizonyos tápanyagokban hiányt szenvedhet, ha az étrendje szegényes. Ilyen például a Bvitamin, a cink vagy a vas.

Ideje, hogy megdöntsük a 8 legismertebb fogyókúrás mítoszt

Ugyan a Bvitamin pótlása valóban nem elhanyagolható kérdéskör — hozzátéve, hogy ez a mindenevők esetében is igaz —, minden további tápanyaghiány csak egy kifejezetten egyoldalú, vagy alacsony kalóriatartalmú étrend lásd divatos fogyókúrák, kalóriamegszorítás, éheztetés esetében jelentkezhet. Hasonlóképpen igaz az is, hogy pusztán a tény, hogy valaki vegetáriánus vagy vegán étrendet követ, nem jelent egyet azzal, hogy az illető egészségesen is étkezik.

Gondoljunk például arra, hogy Oreo kekszre és chipsre is alapulhat egyesek étkezési szokása, ami végül is vegán, de semmiképp sem egészséges. Csak úgy, mint minden étrend esetében, vegán étrenden is kiegyensúlyozottan és tápanyagban gazdag étrendet érdemes követni, melynek alapja a teljes értékű, növényi alapú — lehetőleg olaj, cukor és sómentes — táplálkozás alapjainak megismerésében rejlik.

Az egyik fő elv az, hogy a főzés elpusztítja az ételekben lévő tápanyagokat és enzimeket, melyek az egészség szempontjából elengedhetetlenek lennének.

Azonban a tudomány nem támasztja alá és igazolja vissza egyértelműen ezt az elgondolást. Ugyan a főzés egyes esetekben valóban csökkenti bizonyos tápanyagok mennyiségét, máskor éppen növeli azok biológiai elérhetőségét. Például egy tanulmány azt állapította meg, hogy a főzés javítja a paradicsomban található antioxidáns, a likopin hozzáférhetőségét. Továbbá, a főzés megöli a baktériumokat és segít csökkenteni az élelmiszerekben lévő káros vegyületeket. Mindezek miatt szervezetünk számára hosszú távon a nyers és a főtt növényi ételek kombinációja nyújthatja a legoptimálisabb megoldást.

Ritkább, nagyobb adagok helyett többször, kevesebbet célszerű enni Sokszor halljuk, hogy érdemes többször kevesebbet enni a nap folyamán, s nem egy-két nagy adag ételt. Az az elképzelés is él a köztudatban, hogy ez segítheti a fogyást, mivel az anyagcsere-folyamat aktív marad a nap folyamán.

egészséges fogyókúrás étrendek vfx zsírvesztés

Azonban a tudomány ezt az elméletet sem erősíti meg. A gyakoribb étkezések bevezetése egyesek számára ugyan például a túlzott éhség elkerülése miatt előnyösebb lehet, azonban az már nem állja meg a helyét, hogy ez hatással van az elégetett kalóriák számára.

8 gyakori életmód-hiba – te ne kövesd el őket!

Sőt, egyes kutatások olyan megállapításokra jutottak, melyek szerint a gyakori étkezés egyenesen növeli a máj és a has körüli zsírt. A nap végén tehát fontosabb, mivel tápláljuk testünket, mint az, hogy milyen gyakorisággal tesszük azt.

Mégis, néhányan még mindig hajlamosak a szénhidrátokra ellenségként tekinteni, különösen ami a fogyás 8 általános egészségtelen módja a fogyásnak illeti. De az igazság az, hogy nem minden szénhidrát egyformán rossz.

  1. 7 kg fogyás 1 hónap alatt
  2. Követem e a fogyást
  3. Zsírégető ile razy w tygodniu

Fel kell hívnunk a figyelmet arra, hogy az egyszerű, finomított szénhidrátok — mint például a sütemények, kekszek, tészta — nem igazán táplálóak és hozzájárulhatnak a súlygyarapodáshoz is. A teljes kiőrlésű gabonából, gyümölcsből és zöldségekből származó egészséges szénhidrátok egy tápláló étrend alapját kell, hogy képezzék.

Ez az a 8 hiba, ami miatt nem indul be az anyagcseréd zsírégető folyamata

És bár sokan végül elfogadták a zsiradékok létfontosságú szerepét, egyesek még mindig megrémülnek, ha az élelmiszerekben zsír jelenik meg. Ugyanakkor fontos itt is megjegyezni — hasonlóan a szénhidrátokhoz —hogy nem minden zsír egyenlő.

Az egészséges táplálkozás és étrend alapelvei Mielőtt továbblépnénk, nézzünk meg pár fontos alapelvet: Mindig törekedj az egészséges táplálkozásra az ételek megfelelő és kiegyensúlyozott kiválasztásával. Minden táplálék része lehet a kiegyensúlyozott, egészséges táplálkozásnak. Olyan ételeket fogyassz, amelyek energiát adnak. Korlátozd a kenyér, a tésztafélék, a burgonya és az édességek fogyasztását, és a szénhidrátbevitel nagyobbik részét gyümölcsök és egyéb alacsony vagy közepes glikémiás indexű tápanyagok például zabkorpa fogyasztásából fedezd.

Ezek az egészséges zsírok segítik testünket a szervek védelmében és a tápanyagok felszívódásában. Ráadásul az alacsony zsírtartalmú vagy zsírmentes termékek választása visszafelé sülhet el a súly és az általános egészségi állapot tekintetében.

Ezekben a termékekben gyakran a hozzáadott só és cukor hivatott kompenzálni a zsiradék ízének fogyni tampa. Ráadásul nem lakunk velük jól, szemben a magasabb zsírtartalmú, de egészséges alternatívákkal.

Végeredményben a zsírok teljes kerülése helyett arra kell törekednünk, hogy az étrendünk egészséges zsiradékokat tartalmazzon és azokon belül az esszenciális omega-3 zsírsavak minimumát, illetve az omega-3 és omega-6 zsírsavak egyensúlyát teremtsük meg szervezetünk számára.

A túlzott fehérjebevitel megerőlteti a vesét Vannak, akik úgy vélik, hogy magasabb fehérjefogyasztás mellett a veséknek keményebben kell dolgoznia, s ez a megerőltető munka növelheti a vesebetegségek kialakulásának kockázatát. Ebben van egy kis igazság.

ászanák a hasi zsírvesztés ellen fogyás homeosztázis fogyás homeosztázis

Számos tanulmány mutatta ki, hogy a magasabb arányú fehérjebevitel is teljesen biztonságos, még azoknál a sportolóknál is, akik nagy mennyiségű fehérjét fogyasztanak. A kutatások valójában arra utalnak, hogy a magasabb fehérjebevitel segíthet a vérnyomás és a 2-es típusú cukorbetegség — a vesebetegség két magas kockázati tényezője — elleni küzdelemben.

Ráadásul a kellő mennyiségű fehérjefogyasztás segít fenntartani az egészséges testsúlyt, ami szintén előnyös a vesefunkció szempontjából. Valójában tehát a kiegyensúlyozott étrend az, ami erősíti a testet és megakadályozza a betegségek 8 általános egészségtelen módja a fogyásnak. A méregtelenítő kúrák megérnek egy próbát A méregtelenítő étrendek és tisztítókúrák — javarészt az internetes sztárok detox termékpromócióinak köszönhetően — hihetetlenül népszerűvé váltak.

A valóság az, hogy nem kell tisztítani a testünket. A máj, a vesék és a bélrendszer minden napos feladatai között gondoskodik helyettünk erről — feltéve, ha hagyjuk, hogy természetesen tegyék dolgukat, és ehhez biztosítjuk a feltételeket, azaz megfelelő üzemanyagot biztosítunk számukra.

Néhány ilyen étrend lényegében éhezéses állapotba hajszolva vagy hashajtókat használva eredményez gyors fogyást. Ez rendkívül egészségtelen módja a fogyásnak, és többek között a bél működésének súlyos zavaraihoz vezet. Ehelyett összpontosítsunk a feldolgozott élelmiszerek elhagyására, és emellett több víz fogyasztására, ha meg akarjuk fiatalítani szervezetünket.

Segítség, fogyni akarunk!

De valójában sokkal több annál. Jól ismert, hogy a genetika, a hormonok és a különböző külső tényezők nagy hatást gyakorolnak a testtömegre. A gyorsételek például olyan erős függőséget okozhatnak, mely miatt elveszítjük a kontrollt a kalóriabevitel felett.

Például a magas fehérjetartalmú étrend valójában növelheti az anyagcserét. A súlyt nem lehet tehát egyszerűen, a kalória és az akaraterő szorzataként meghatározni, továbbá nem tudhatjuk, hogy ami egy másik embernél működött arra a mi szervezetünk hogyan reagál, ezért nem várhatunk máséval megegyező hatást. A legjobb módja a fogyásnak és az egészséges életmód fenntartásának, ha szerzünk saját tapasztalatokat is, és emellett utánajárunk, hogy tudományosan megállja-e a helyét a felfedezésünk.

Nem megy a fogyás? Számoljunk!

Rea Publicista, közgazdász, marketinges Rea vagyok, közgazdász és marketinges. Gyerekkorom óta ösztönösen kerültem a húst, majd 7 éve száműztem, mikor megismerkedtem a nyers vegán étrenddel. Ez elindított egy egészségesebb, tudatosabb életmód irányába, majd Ennek eredménye a közérzetemen kívül kilókban is mérhető. Az pedig csak bónusz, hogy egészségesen étkezve az állatoknak és a bolygónknak sem ártok.

Hiszem, hogy a marketingnek és a megfelelő kommunikációs eszközöknek óriási szerepe van a hiteles információk átadásában. Ezért örülök, hogy a prove. Olvass tovább.