Teherbe eshet a zsír, Ezért befolyásolja a gyermekáldást a túlsúly


Lőrincz Ildikó Létrehozva: Azonban az tény, hogy a túlsúllyal rendelkezők jóval nehezebben esnek teherbe, mint a normál BMI-vel rendelkező társaik. Hogy mi ennek az oka, arról dr. Lőrincz Ildikóval, a Nőgyógyászati Központ nőgyógyász-endokrinológusával beszélgettünk.

VK Számos cikk született már arról, miként tanácsos étkeznie egy kismamának. Arról azonban kevesebb szó esik, mit tegyenek azok, akik már jó ideje szeretnének babát, de a gólya mégsem kopogtat. Számukra jó hírünk van: termékenységfokozó étrend követésével növelhető a teherbeesés esélye!

Ovuláció - A női ciklus fénypontja zsírégető sikertörténetek

Az anyaságra a testünket is fel kell készíteni, ezért már a fogantatás tervezett időpontja előtt három-négy hónappal érdemes áttérni a termékenységet fokozó étrendre. A női szervezetnek ugyanis időre van szüksége ahhoz, hogy sejtjei értékes tápanyagokkal töltődjenek fel, és képesek legyenek majd a fejlődő magzat ellátására is. A nemkívánatos zsírraktárakat is tekinthetjük méreganyagoknak, éppen ezért a jelentős túlsúllyal küzdők mindenekelőtt vizsgáltassák ki magukat, hiszen az elhízás hátterében számos — a teherbe esést befolyásoló — egészségügyi probléma állhat.

Ilyenek például a pajzsmirigy-működési zavarok vagy a policisztás ovárium szindróma PCOSamely akár meddőséget is okozhat.

De az is gyakori eset, hogy rejtett inzulinrezisztencia gátolja a fogantatást. Amennyiben a betegségek kizárhatók, ne késlekedjünk, hanem mihamarabb szánjuk rá magunkat az életmódváltásra, hiszen melyik volna alkalmasabb időpont erre, mint a gyermekvállalást megelőző időszak?

A felesleges kilók leadása érdekében válasszunk a lassabb ütemű fogyással, ugyanakkor tartós eredménnyel járó diéták közül.

fogyás md kő vélemények

De az érem másik oldaláról se feledkezzünk meg, hiszen az is akadályozhatja a teherbe esést, ha valakinek nagyon alacsony a testzsír-százaléka — ez kóros esetben azzal is járhat, hogy elmarad a menstruáció és a peteérés, így a fogantatás sem jöhet létre. A babavárás szempontjából akár fogyás, akár hízás a cél, tanácsaink mindenki számára követendők lehetnek.

Így egyél, ha babát szeretnél! | borostyanvendeghaz.hu

Nem csak a terhesség alatt, de már előtte is teherbe eshet a zsír a kiegyensúlyozott táplálkozás Értékes zsírsavakat! Lehetőleg minél kevesebb telített zsírsavakat fogyasszunk kiegészítő és alternatív terápiák a fogyáshoz a készételeket, a tartósított élelmiszereket, az állati zsírokatezzel szemben részesítsük előnyben az értékes telítetlen zsírsavakban gazdag növényi olajokat tökmag- kukoricacsíra- repce- olívaolaj, stb.

fogyás bátorítás

Az E-vitamin-bevitelre azért is tanácsos odafigyelni, mert ez az egyik legfontosabb antioxidáns hatású anyag: hozzájárul a szövetek egészségéhez, és gyorsítja könnyen tisztítható fogyás szervezet regenerálódását is.

A növényi olajok mellett E-vitaminban gazdag élelmiszerek az olajos tengeri halak, a napraforgó, a mandula, a búzacsíra.

A jó szex nem minden, más is kell hozzá Keress receptre vagy hozzávalóra Terhesség pajzsmirigy alulműködéssel? Így eshet könnyen teherbe! Terhesség pajzsmirigy alulműködéssel? BENU Gyógyszertárak 6 mód, hogyan lehet teherbe esni Ezért befolyásolja a gyermekáldást a túlsúly Teherbe eshet-e a zsír?

Szénhidrátot, de milyet? Szénhidrátok nélkül nem lehet kiegyensúlyozott és egészséges a táplálkozásunk, de nem mindegy, milyet választunk: mellőzzük a fehér lisztet és a sok cukrot tartalmazó ételeket, mert értékes tápanyagot nem, csak felesleges kalóriákat tartalmaznak.

Kenyérfélék, pékáruk közül a rostban dús teljes kiőrlésű változatokat együk, mivel ezek hosszú időre ellátják a szervezetet energiával, és állandó értéken tartják a vér inzulinszintjét.

zsírvesztés eredménye hiit

Ez többek között azért fontos, mert ezáltal kiegyensúlyozható a petefészkek hormontermelése is. Kenyérfélékből a teljes kiőrlésű, magos fajtákat válasszuk!

Minél több vasat!

Milyen a termékeny méhnyak? 2. rész karcsú, gyors fogyás 3 hét alatt

Mivel a nők egyébként is hajlamosak a vérszegénységre, nem árt, ha a babavárásra készülés időszakában alaposan feltöltjük szervezetünk vasraktárait. Jelentős vastartalommal bír a marhahús, a tojás, a máj állati eredetű élelmiszerekből testünk könnyebben tudja hasznosítani a vasatde a növényi étrendet előnyben részesítők is bőségesen feltankolhatnak ebből az ásványi anyagból: a máka céklaa gomba, a zabpehelya kölesaz olajos magvak, a petrezselyem ideális választás erre a célra.

Vastartalmú táplálékot célszerű C- és B-vitaminban gazdag ételekkel együtt enni, mert ezek segítik a felszívódását, szemben például a kalciummal, amely gátolja, csakúgy, mint a tea, a kávé, a kóla és a vörösbor — utóbbiak a bennük levő csersav miatt.

A mák és az olajos magvak sok vasat tartalmaznak A legjobb természetes forrásból pótolni a vasat, de ha mégis a vaskészítmények szedése mellett döntünk, nem árt tisztában lenni azzal, hogy mellékhatásként székrekedés jelentkezhet.

Ennek elkerülése érdekében fogyasszunk sok rostban gazdag élelmiszert zöldséget, gyümölcsöt, teljes kiőrlésű termékeketés figyeljünk teherbe eshet a zsír megfelelő folyadékpótlásra.

geraint thomas fogyás

Hasznos fehérjék A sikeres fogamzás érdekében a férfiak és a nők szervezete sem nélkülözheti a fehérjét, lévén, hogy — más fontos feladata mellett — az ondótermelés és az egészséges hormonszintézis elengedhetetlen alapköve.

A fehérjét nemcsak húsokkal, halakkaltojással és tejtermékekkel vehetjük magunkhoz, a zöldbaba szójaa lencsea csicseriborsó is gazdag fehérjében. Érdemes sok halat beilleszteni az étrendbe Folsavval a fogantatásért Ma már nyilvánvaló, hiszen kutatások sora bizonyítja, hogy a fejlődési rendellenességek megelőzése érdekében és az egészséges baba fejlődéséhez elengedhetetlen a folsav pótlása.

Mit tapasztal, gyakoribb a túlsúllyal rendelkezőknél a meddőség, mint a karcsúbbaknál?

Az azonban kevésbé közismert, hogy a tervezett fogantatás előtt már hónapokkal érdemes elkezdeni a folsav fokozott bevitelét, hiszen növeli a termékenységet és csökkenti a vetélés rizikóját. Együnk tehát minél több folsavban gazdag ételt — például gabonapelyheketspenótotfejes salátátzöldbabotbrokkolit.

A teherbe esést számos tényező befolyásolja, míg egyeseknek szinte azonnal összejön a baba, addig mások évekig próbálkoznak, mire megjelenik a két csík a terhességi teszten. Egy év sikertelen próbálkozás után érdemes szakorvoshoz fordulni, 35 felett fél év utáán, aki kideríti, milyen szervi vagy hormonális eredetű probléma áll fenn, de gyakorlati tanácsokat is adhat. Amikor babát tervez valaki, már a fogantatás előtt célszerű a megfelelő táplálkozásra odafigyelnie. És nem csak arra, mit eszik, hanem, hogy mit iktat ki az étrendjéből.

Folsavban gazdag a brokkoli és a zöldbab is Serkentő B-vitaminok A B-vitaminok létfontosságúak a termékenység fokozásához, mert amellett, hogy szabályozzák, serkentik is a nemi hormonok termelődését. Ha a B6-vitamin nem elegendő a szervezetben, csökkenhet a progeszteron termelődése.

Teherbe eshet a zsír. 6 mód, hogyan lehet teherbe esni

A zöld leveles zöldségek, a teljes kiőrlésű gabonák, a diófélék, a tojássárgája, a halak, valamint a hüvelyesek kiváló forrásai a B6-vitaminnak. A testünkben gyakran nem elégséges Bvitamin pedig gabonaételek fogyasztásával pótolható. Ajánlott receptek Olajos halkonzervből finom kencéket készíthetünk Hozzávalók:.