Zsírégetést gyorsan tabata, 2. gyakorlat: Térdhajlítás


zsírégetést gyorsan tabata színek fogyás vélemények

Pörögjünk fel! A Tabata során — amely egy magas intenzitású intervall tréning — 20 másodperces közel maximális intenzitású edzésmunka és 10 másodperces pihenőszakaszok váltják egymást 8 körben, azaz összesen 4 percen keresztül.

Vizi Erzsébet A Tabata-edzés a magas intenzitású intervallumos edzések —HIIT- csoportjába tartozik, amit Izumi Tabata japán professzor fejlesztett ki a gyorskorcsolya válogatott részére azzal a céllal, hogy rövid időn belül a lehető legjobb formába kerüljenek a sportolók. A Tabata előnye, hogy a legtöbb izomcsoportra hat, rengeteg kalóriát éget el, felpörgeti az anyagcserétsőt még az antioxidánstermelő folyamatokat is aktiválja. Izumi professzor kutatásaiból kiderült, hogy sokkal eredményesebb zsírégetés céljából, mint ha egy órát futna az ember. Nagyon jó az állóképesség javítására is, ha legalább hetente három alkalommal végzel ilyen edzést.

Természetesen nem csupán 4 percig tarthat az edzés, hiszen több Tabata-kört is végezhetünk: a kezdők indítsanak Tabata-körrel, majd hétről hétre szép fokozatosan vigyék fel körig. Egy-egy nagy kör között tartsunk perc teljes pihenőt. Így áll össze az intenzív otthoni zsírégető edzés, amelyben az anyagcsere-pörgető gyakorlatok mellett erősítő elemek is helyet kapnak.

1. gyakorlat: Kétkaros harangozás

Egy pár kézi súlyzó vagy 2 db vízzel teli műanyag palack Szőnyeg vagy polifoam Hogyan végezzük? Az alábbiakban 8 gyakorlatot javaslunk, ezekből áll össze az otthoni zsírégető edzés.

Néhány perc könnyű bemelegítés után kezdjük az 1. Ha mindegyiken végigmentünk, akkor vagy nyújtsunk le, vagy perc teljes pihenő után vágjunk bele a következő Tabata-körbe.

Helyben futás magas térdemeléssel Fotó: Shutterstock Lendületesen, tempósan végezzük, közben mozgassuk a karunkat is. Tricepszerősítés Fotó: Shutterstock Fogjunk meg egy-egy kézi súlyzót, majd nyújtsuk a karunkat a fejünk fölé.

Iratkozz fel hírlevelünkre! Hagyd üresen ezt a mezőt Köszönjük! A www. Az anyagok újraközlése azonnali jogi intézkedést von maga után.

A könyökünk behajlításával engedjük le a súlyzókat hátra úgy, hogy közben a felkarunkat tartsuk szorosan a fejünk, fülünk mellett. Utána emeljük vissza a súlyzókat a fejünk fölé.

zsírégetést gyorsan tabata létfontosságú zsírégető 90 sapka

Tempósan, lendületesen végezzük a gyakorlatot. Kitörés súlyzóval Fotó: Shutterstock Fogjunk meg egy-egy kézi súlyzót, majd váltott lábbal zsírégetést gyorsan tabata kitöréseket előre. Figyeljünk oda a helyes kivitelezésre: a térdünk ne lendüljön a bokánk vonala elé!

zsírégetést gyorsan tabata gyógytea a fogyáshoz

Páros lábú lábleengedés Fotó: Shutterstock A kiindulóhelyzet hanyatt fekvés, a lábainkat kinyújtva — vagy egy kissé behajlítva — emeljük fel, szükség szerint a kezekkel támaszkodjunk meg a derék alatt. Fekvőtámasz Fotó: Shutterstock Akinek még nehéz a hagyományos változatot elvégeznie, az tegye le a térdeit a talajra, és csinálja a könnyített variációt.

zsírégetést gyorsan tabata mac fogyás tweet

Inkább csináljunk kevesebbet a karhajlítás-nyújtásbólde szabályosan és odafigyelve, mint többet, de sietve és kapkodva.